Unit4_logo
Let’s get you up and running with data from Unit4 Enterprise Resource Planning

Modules

  • Information financière
  • Rapports opérationnels

Category

  • ERP
  • Finance

Unit4 Enterprise Resource Planning

The integration

BrightAnalytics centralizes all data in one single platform and allows you to endlessly combine these numbers to gain real-time insight into your organization’s finances and business performance.

BrightAnalytics automatically transforms the data from Unit4 Enterprise Resource Planning and any accounting, ERP or CRM system, into clear and interactive dashboards, charts and reports, creating a visual layer on top of your data.

This provides you with a complete 360° view of your organization’s performance, both financial and operational KPIs can be accessed at any time and place.

In BrightAnalytics, all financial and operational reports are immediately available:

And much more!

About Unit4 Enterprise Resource Planning

Unit4 Enterprise Resource Planning (ERP) is the new name for the well known Unit4 Agresso. The integrated suite of ERP software solutions covers insights in finance, projects, procurement, forecasting, and payroll.

Other packages of Unit 4

Unit 4, formerly Unit 4 Agresso, also has other packages that seamlessly integrate with BrightAnalytics:

Jobmatch testimoial BrightAnalytics
Nous avions l’habitude d’avoir des tableaux remplis de chiffres. Nous voyons maintenant des diagrammes visuels.
– Benoît Maerten, Directeur général
En savoir plus
logo flower

Connecting valuable data

BrightAnalytics already connects with more than 150 applications, and is creating more all the time! Didn’t find your connector? Let us know and we’ll get right on it!

  • Qu’est-ce que BrightAnalytics ?

    BrightAnalytics est la plateforme de rapports de gestion la plus intuitive, la plus fiable et la plus rapide qui soit, couvrant tous les besoins en matière de rapports de gestion et de consolidation.

  • Quels sont les modules de reporting proposés par BrightAnalytics ?

    BrightAnalytics, la plateforme de reporting de gestion, propose 3 modules de reporting différents. Le module de base couvre l’information financière et peut être complété par les modules de trésorerie et/ou d’information opérationnelle.

  • Comment fonctionne BrightAnalytics ?
    1. Connexion: BrightAnalytics se connecte aux systèmes de comptabilité, d’ERP et de CRM, centralisant ainsi toutes les données dans la plateforme BrightAnalytics.
    2. Rapport: Les modèles par défaut de BrightAnalytics sont d’entrée de gamme, mais ils peuvent également être personnalisés pour répondre aux besoins de chacun.
    3. Analyser: les rapports de gestion et les tableaux de bord offrent une multitude d’informations, permettant de visualiser immédiatement et clairement les chiffres de l’ensemble de l’organisation.
    4. Engagement: les rapports clairs permettent de mieux rationaliser la stratégie et l’exécution des activités, et garantissent la transparence au sein de l’entreprise.

  • Comment puis-je connecter BrightAnalytics à mon progiciel ?

    Cela ne peut se faire qu’après avoir contacté l’un de nos collègues chargés du suivi des clients. Ils font le lien entre le client et les analystes commerciaux, afin que la connexion de vos paquets se fasse sans heurts.