sage 300

Modules

  • Information financière
  • Rapports opérationnels

Category

  • ERP
  • Finance

Sage 300

The integration

BrightAnalytics centralizes all financial and operational data in one single platform, and allows you to endlessly combine these numbers to produce the most valuable insights. The centralization of your data also makes sure that you have a 360° overview of your organization at all times.

The data from Sage 300 is transformed into clear and interactive dashboards, graphs and reports on the BrightAnalytics platform. All financial and operational reports are automatically generated and immediately available:

And many more reporting options!

About Sage 300 and Sage Group

Sage 300 is an all-in-one business management software used for accounting and other business processes. Sage 300, formerly Accpac, is an ERP-solution that connects core business operations like accounting, distribution, warehousing, and manufacturing. It also integrates sales, marketing, customer service and business analytics into one centralized information system. Sage 300 automates workflow processes for the enterprise through on-premise or online deployment. 

Sage Group is a British publicly listed software company that focuses on accounting, payroll and payment systems that support the ambitions of entrepreneurs. BrightAnalytics connects to various Sage packages:

« Le fait que BrightAnalytics puisse se connecter à pratiquement n’importe quel logiciel de comptabilité a été un atout supplémentaire pour nous. »
– Tom Bolsens, agent financier
Van Wellen Group logo
logo flower

Connecting valuable data

BrightAnalytics already connects with more than 250 applications, and is creating more all the time! Didn’t find your connector? Let us know and we’ll get right on it!

  • Qu’est-ce que BrightAnalytics ?

    BrightAnalytics est la plateforme de rapports de gestion la plus intuitive, la plus fiable et la plus rapide qui soit, couvrant tous les besoins en matière de rapports de gestion et de consolidation.

  • Quels sont les modules de reporting proposés par BrightAnalytics ?

    BrightAnalytics, la plateforme de reporting de gestion, propose 3 modules de reporting différents. Le module de base couvre l’information financière et peut être complété par les modules de trésorerie et/ou d’information opérationnelle.

  • Comment fonctionne BrightAnalytics ?
    1. Connexion: BrightAnalytics se connecte aux systèmes de comptabilité, d’ERP et de CRM, centralisant ainsi toutes les données dans la plateforme BrightAnalytics.
    2. Rapport: Les modèles par défaut de BrightAnalytics sont d’entrée de gamme, mais ils peuvent également être personnalisés pour répondre aux besoins de chacun.
    3. Analyser: les rapports de gestion et les tableaux de bord offrent une multitude d’informations, permettant de visualiser immédiatement et clairement les chiffres de l’ensemble de l’organisation.
    4. Engagement: les rapports clairs permettent de mieux rationaliser la stratégie et l’exécution des activités, et garantissent la transparence au sein de l’entreprise.

  • Comment puis-je connecter BrightAnalytics à mon progiciel ?

    Cela ne peut se faire qu’après avoir contacté l’un de nos collègues chargés du suivi des clients. Ils font le lien entre le client et les analystes commerciaux, afin que la connexion de vos paquets se fasse sans heurts.